Eurotex headlining in the Italian Sole 24 Ore newspaper highlighting its achievements through its partnership with Intertex.

Intertex is the most important partner among the largest European companies

Intertex was established to provide an integrated service in the organization of distribution on a large scale, and always interested in marketing its own products.

Intertex is currently the strategic partner of the top European companies involved in the management of the “Never out of Stock” program, by integrating daily and fully into its customer systems through EDI.

It was established in 2001 by three founders (Gianandria Rosa, Stephen Schofer, and Marco Foneroz), whose headquarters are set in 2003 in Bergamo, Italy.

During previous years, there was a lot of cooperation between registered brands in the ready-made garments sector. In 2005,EuroTex was established in the Free Zone in Port Said, Egypt. As per Gianandrea  Rossa:  “With the help of local partners, The establishment of a modern factory, which became during a short period of time able to work with a production capacity estimated at two million pieces per year “.

Source: Il Sole 24 Ore  Newspaper

Date: 13 Oct 2017

The article was published in Italian

The establishment of a factory in Egypt was the most appropriate choice to accelerate the process of development from the perspective of Intertex, in fact this rapid development was expected, relying on the inter-presence of Intertex in the European market as well as the logistical role of the group.
Today, Intertex and Eurotex are trading around 30 million euros in the European market.

As per Marco Foneroz:  “The company is currently proposing to invade new markets benefiting from the rapid trend of the decline of the Far East products in the Mediterranean region, and also to the shortened production cycle due to the proximity of Egypt to Italy. The distance between the two countries takes only four days by the sea“.

شركة انترتيكس ، هي الشريك الاكثر اهمية و المعروفة ضمن اكبر الشركات الاوروبية

انشئت شركة انترتيكس لتوفير خدمة متكاملة في تنظيم التوزيع على نطاق كبير ، و تهتم دائما بتسويق المنتجات الخاصة بها.

  شركة انترتيكس تعد حاليا  الشريك الاستراتيجي لارقى الشركات الاوروبية المعنية بادارة برنامج (Never out of Stock ) و هذا من خلال الاندماج يوميا و بشكل كامل داخل انظمة عملائها عن طريق التبادل الالكتروني للبيانات .

تم انشاؤها في عام 2001 على يد ثلاثة مؤسسين و هم (جياناندريا روسا ، و ستيفن شوفير ، و ماركو فونروس) ، و تحدد مقرها في عام 2003 في (بيرجامو – ايطاليا) .

خلال الاعوام السابقة ، كان هناك الكثير من التعاون بين العلامات التجارية المسجلة في قطاع الملابس الجاهزة ، و في عام 2005 تم انشاء شركة يوروتكس للملابس الجاهزة في المنطقة الحرة العامة بمدينة بورسعيد في مصر ، و قد اوضح جياناندريا روسا :” لقد قمنا و بمساعدة شركاء محليين بإنشاء مصنع حديث ، و الذي اصبح خلال خلال فترة زمنية وجيزة قادرا على العمل بطاقة انتاجية تقدر بنحو اثنين مليون قطعة في السنة” .

المصدر: جريدة Il Sole 24 Ore  Newspaper

التاريخ: 13 اكتوبر 2017

تم نشر المقالة باللغة الايطالية

 و كان انشاء مصنع في مصر هو الاختيار الانسب و الذي يسرع في عملية التطوير وذلك من منظور شركة انترتيكس ، في الواقع هذا التطور السريع كان متوقعا معتمدا في ذلك على الوجود المتشعب لانترتيكس في السوق الاوروبي و كذلك الدور اللوجيستي المميز الذي تحظى به المجموعة.

اليوم انترتكس و يوروتكس يتداولون حوالي 30 مليون يورو في السوق الاوروبية.

و قد اوضح ماركو فونوروس :” و تقترح الشركة حاليا غزو اسواقا جديدة مستفيدة من الاتجاه السريع لتراجع منتجات الشرق الأقصى في منطقة حوض  البحر المتوسط ،و معتمدة  ايضا على دورة انتاجية مختصرة بفضل قرب مصر من ايطاليا ، فالمسافة بين البلدين تستغرق فقط اربعة ايام عن طريق البحر «.

EUROTEX © 2017, All Rights Reserved